Nowe obowiązki właścicieli budynków

Urząd Gminy Godów przypomina, że w dniu 1 lipca 2021 r. wszedł w życie obowiązek składania deklaracji do Centralnej Bazy Emisyjności Budynków.

Deklaracje można składać:

  1. w formie elektronicznej, czyli przez internet – jest to najszybszy i najwygodniejszy sposób. Oprócz tego, że umożliwia to oszczędność czasu i pieniędzy, niewątpliwą zaletą jest to, że deklarację można złożyć nie wychodząc z domu. Zachęcamy wszystkich do korzystania zelektronicznego sposobu składania deklaracji.
  2. w formie papierowej – wypełniony dokument można będzie wysłać listem albo złożyć osobiście we właściwym Urzędzie (zgodnie z lokalizacją budynku).

Składanie deklaracji rozpoczęło się 1 lipca 2021 r. Od tego dnia właściciel/zarządca istniejącego już budynku ma na złożenie deklaracji 12 miesięcy.

W przypadku nowego budynku, który został oddany do użytku po 1 lipca 2021 r., w którym zostało uruchomione źródło ciepła/spalania paliw, termin na złożenie deklaracji wynosi 14 dni.

 

Źródło: UG Godów